اسرائیل هیچ فرصت و ظرفیتی برای اقدام علیه ایران ندارد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از مالزی، تحلیلگر آرژانتینی روز جمعه در مقاله ای كه در پایگاه خبری - تحلیلی بسوی آینده مالزی منتشر شده، آورده است: رهبران اسراییل متوجه این موضوع شده اند كه هیچ فرصت نظامی، سیاسی و دیپلماتیك برای اقدام علیه ایران در اختیار ندارند.

وی می افزاید: اسراییل و آمریكا هر دو راهبرد واحدی درباره ایران دارند اما از نظر انتخاب تاكتیك برای دستیابی به این هدف با یكدیگر اختلاف نظر دارند. در حالی كه آمریكا بر فشارهای سیاسی و اقتصادی به ایران همراه با اقداماتی پنهانی از جمله تلاش برای سرنگونی دولت اسد تاكید دارد، اسراییلی ها خواستار یك اقدام سریع علیه ایران هستند.

این تحلیلگر آرژانتینی خاطرنشان می كند: به نظر می رسد اختلافات آمریكا و اسرائیل در این زمینه عمیق باشد. در حالی كه مارتین دمپسی رییس ستاد مشترك ارتش آمریكا خواستار میانه روی در قبال ایران شده، نتانیاهو وی را به خاطر این اظهارات به نوكری ایران متهم كرده است.

سالبوچی تصریح می كند: اوباما از سوی آیپك نهاد آمریكایی اسراییلی قدرتمند در آمریكا كه بسیاری از مقدرات این كشور را در دست دارد، تحت فشار است تا برای اقدام جدی تر علیه ایران متقاعد شود. كسی در امریكا جرات انتقاد و یا سرپیچی از خواسته های آیپك را ندارد و در صورت چنین كاری فورا به ضد سامی بودن متهم و از صحنه سیاسی آمریكا حذف می شود.

در این مقاله آمده است: زمانی كه آیپك در شكل دهی سیاست خارجی آمریكا در خاورمیانه به موفقیت دست یافت دشمنان اسراییل یكی پس از دیگری تضعیف شدند تا اسراییل در امنیت باشد. اسراییل در مقابله با فلسطینیان دستش باز است و هركاری كه بخواهد با حمایت آمریكا انجام می دهد.

آساق**335** 1597





:: برچسب‌ها: غروب , خانه , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: